در این مطلب سعی شده تا آموزش سئو به طور مختصر و با زبانی ساده ارایه شود. شما باید بدانید که سئو مناسب، مشتریان را به وب سایت شما جذب می کند و در نتیجه سبب بهبود رتبه شما در رنکینگ گوگل می شود. از سوی دیگر، باید در ترافیک های ورودی از سمت گوگل دقت کافی را داشت زیرا این کاربران مشکلات خاص خود را به همراه خواهند داشت؛ به طور مثال بازدیدکنندگان برای پاسخ سوال و یا سرویس هایی که به آنها داده خواهد شد به سراغ وب سایت شما می آیند.
به عبارت دیگر کاربرانی که به سایت شما مراجعه می کنند، قطعا قصد و نیتی دارند، لذا آنها از شما انتظار دارند تا هرچه زودتر پاسخ سوال آنها را بدهید و در جهت رسیدن به اهدافشان یاریشان کنید. کاربران فقط در این صورت به شما اعتماد می کنند.
پس خدماتی منحصر به فرد ارائه دهید، به سایت خود اعتماد نمایید، در صدد ایجاد روابط باشید و در آخر به فروش محصولات خود فکر کنید.
در ادامه همین مقاله به نقش مهم UX در سئو می پردازم تا به سادگی به فرمول زیر دست پیدا کنید:
SEO + UX = $
قبل از اینکه ترافیک زیادی به سایت خود روانه کنید آمادگی لازم برای این کار داشته باشید. به عبارت دیگر می بایست زیرساخت لازم جهت ورود افراد به سایتتان را فراهم آورید.
ترکیب دو الگوی مهم SEO و UX می تواند شما را در رسیدن به اهدافتان یاری نماید. با رعایت و ترکیب این دو، مشتریان بیشتری به وب سایت خود جذب می کنید و بازدیدکنندگان خود را که جزو مشتریان بالقوه هستند به مشتریان بالفعل تبدیل نمایید.
در ادامه در مورد پنج شیوه موثر در مورد سئو و موتورهای جستجو که از تکنیک های بهینه سازی سایت به حساب می آیند صحبت می کنم:
1. ریسپانسیو و بهینه بودن سایت
2. بهینه سازی سرعت سایت
3. استفاده از اسنیپت های گوگل
4. استفاده از Navigation پرکاربرد
5. پشتیبانی محتوای سایت با گرافیک مناسب
خب، برخی از عوامل موثر بر سئو سایت را با هم خواندیم و به این نتیجه رسیدیم که ترکیب سئو و تجربه کاربری (UX) تا چه اندازه می تواند باعث افزایش کارایی سایت شما شود. باید این مسئله را درک نمایید که هر کدام به تنهایی نمی تواند تضمین کننده فروش و جذب مشتری برای سایت شما باشد لذا توجه به هر دو مقوله مهم و حیاتی است.
سئو کمک به افزایش ترافیک در ورودی های گوگل می کند و باعث می شود در رنکینگ گوگل SERP در رتبه های بالا قرار بگیرید. از طرف دیگر UX کمک می کند تا ترافیک های پایدار تبدیل به مشتری شوند. لذا فردی که تجربه کاربری و سئو را بصورت ترکیبی با هم استفاده نماید شاهد افزایش کارایی وب سایتش خواهد بود.
ترکیب تجربه کاربری و سئو که از روش های موثر سئو و بهینه سازی سایت هستند، باعث موارد ذیل می شود:
• طراحی جذاب که بر مبنای دسترس پذیری آسان کاربران است.
• حاوی محتوای مناسب، باکیفیت و سازنده است.
• حاوی تصاویر و متن هایی با کیفیت و بهینه شده که هم کاربران را راضی نگه می دارد و هم موتورهای جستجو.
• Navigation سهل و موثر در سایت و استفاده ساده از ساختارها در سایت.
آموزش سئو
-
- پست: 8
- تاریخ عضویت: دو شنبه مارس 05, 2018 1:04 pm
- نام: Reza
- نام خانوادگی: Dehghan
- تماس:
Re: آموزش سئو
آیا با معنی سئو (SEO) آشنایی دارید؟
کلمه SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است که به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو میباشد و در واقع با هدف کسب جایگاه و رتبه بهتر سایتها در موتورهای جستجو به خصوص در موتور جستجوی گوگل، روی کار آمده است.
همانطور که میدانید، روزانه کاربران زیادی، برای رفع مشکلات و یا آموزش در حوزههای مختلف، دیدن عکس و فیلم و.. کلمات یا عباراتی را در گوگل یا دیگر موتورهای جستجو مانند یاهو، بینگ و.. جستجو میکنند. هر کاربر، سایتی را که از نظر ارائه محتوا مانند به روز بودن محتوا، دارا بودن عکس، دارا بودن دیدگاه (در صورت نیاز)، دارا بودن سرعت سایت و دیگر مسائل، مناسب باشد را کلیک میکند و از اطلاعات آنها نیز استفاده مینماید.
حال اگر محتوای آن سایت مناسب نباشد، کاربر آن صفحه از سایت را میبندد و از سایت دیگر، دیدن میکند. بعضی از کاربران هم هستند که زحمت بستن سایت را به خود نمیدهند و با استفاده از دکمه بک (Back)، جهت برگشتن به نتایج گوگل، استفاده میکنند که به این روش، pogo sticking گفته میشود.
هر دو روش گفته شده در بالا، تاثیرات منفی بر روی جایگاه سایت دارد و تا آن جایی که امکان دارد، نباید اجازه دهید که کاربران از این دو روش استفاده نمایند.
از روشهایی که میتوان کاربر را در سایت ماندگار کرد، استفاده از لینکهای داخلی، ویدئو یا پادکست میباشد که امکان بستن سایت را از کاربر میگیرد. یکی از نکات مهم در فاکتورهای سئو، افزایش ماندگاری کاربر در سایت بوده که کمک بسیاری به افزایش رتبه و تبدیل نمودن کاربر به مشتری میکند.
نکته:
هرچه جایگاه سایت شما در گوگل بالاتر باشد، امکان کلیک کردن کاربر بسیار بیشتر بوده و شانس افزایش ترافیک و ورودی هم بیشتر میشود. قرار گرفتن در صفحه اول گوگل و یا از همه مهمتر قرار گرفتن در لینک یک گوگل، امکان فروش را برای فروشگاههای اینترنتی، چند برابر میکند.
کلمه SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است که به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو میباشد و در واقع با هدف کسب جایگاه و رتبه بهتر سایتها در موتورهای جستجو به خصوص در موتور جستجوی گوگل، روی کار آمده است.
همانطور که میدانید، روزانه کاربران زیادی، برای رفع مشکلات و یا آموزش در حوزههای مختلف، دیدن عکس و فیلم و.. کلمات یا عباراتی را در گوگل یا دیگر موتورهای جستجو مانند یاهو، بینگ و.. جستجو میکنند. هر کاربر، سایتی را که از نظر ارائه محتوا مانند به روز بودن محتوا، دارا بودن عکس، دارا بودن دیدگاه (در صورت نیاز)، دارا بودن سرعت سایت و دیگر مسائل، مناسب باشد را کلیک میکند و از اطلاعات آنها نیز استفاده مینماید.
حال اگر محتوای آن سایت مناسب نباشد، کاربر آن صفحه از سایت را میبندد و از سایت دیگر، دیدن میکند. بعضی از کاربران هم هستند که زحمت بستن سایت را به خود نمیدهند و با استفاده از دکمه بک (Back)، جهت برگشتن به نتایج گوگل، استفاده میکنند که به این روش، pogo sticking گفته میشود.
هر دو روش گفته شده در بالا، تاثیرات منفی بر روی جایگاه سایت دارد و تا آن جایی که امکان دارد، نباید اجازه دهید که کاربران از این دو روش استفاده نمایند.
از روشهایی که میتوان کاربر را در سایت ماندگار کرد، استفاده از لینکهای داخلی، ویدئو یا پادکست میباشد که امکان بستن سایت را از کاربر میگیرد. یکی از نکات مهم در فاکتورهای سئو، افزایش ماندگاری کاربر در سایت بوده که کمک بسیاری به افزایش رتبه و تبدیل نمودن کاربر به مشتری میکند.
نکته:
هرچه جایگاه سایت شما در گوگل بالاتر باشد، امکان کلیک کردن کاربر بسیار بیشتر بوده و شانس افزایش ترافیک و ورودی هم بیشتر میشود. قرار گرفتن در صفحه اول گوگل و یا از همه مهمتر قرار گرفتن در لینک یک گوگل، امکان فروش را برای فروشگاههای اینترنتی، چند برابر میکند.
Re: آموزش سئو
آموزش ثبت مکان در گوگل مپ با گوشی
در آموزش ثبت مکان در گوگل مپ با گوشی فارسی باید ابتدا برنامه گوگل مپ را روی گوشی خود باز کنید. اکانت خود را انتخاب و وارد برنامه شوید. در صورتی که حساب کاربری را روی آن فعال نکردهاید، ایمیل خودتان را وارد کرده و حساب کاربری را فعال کنید. با باز شدن گوگل مپ، روی آیکن خطدار گوشه بالای سمت چپ صفحه ضربه بزنید تا منوی کشویی آن باز شود. حالا از بین گزینههای منو، روی Add a missing place ضربه بزنید. با این کار وارد صفحهای میشوید که باید اطلاعات مکان خود را وارد کنید.
برای ثبت مغازه در گوگل مپ پس از اینکه صفحه Add a place باز شد، قسمت Name را لمس کرده و نام مکان موردنظر را وارد کنید. توجه داشته باشید نام مکان موردنظر با همان املایی که در این قسمت بنویسید در گوگل نشان داده میشود. قسمت بعدی که باید وارد کنید، آدرس مکان موردنظرتان است که در فیلد Address قرار میگیرد.
سعی کنید اطلاعات کامل آدرس شامل خیابان، کوچه و ... را در این قسمت وارد کنید. هرچه اطلاعات بیشتری وارد کنید، گوگل راحتتر میتواند آن را پیدا کند. پس از وارد کردن آدرس کامل روی گزینه Category بزنید و دسته شغلی را که متناسب با مکان موردنظر شما است، انتخاب کنید. در صورتی که دسته شغلی موردنظرتان را تایپ کنید، خود گوگل مپ پیشنهادات مرتبط با آن را به شما نشان میدهد. تا اینجای کار شما اطلاعات ضروری موردنیاز برای ثبت مکان را وارد کردهاید اما میتوانید اطلاعات تکمیلی تلفن تماس، سایت و ساعتهای کاری را هم وارد کنید.
در ادامه آموزش ثبت مکان در گوگل مپ، به سراغ این موارد میرویم. برای این منظور ابتدا گزینه Phone را لمس کرده، شماره تماس مکان موردنظرتان را وارد کنید. در قسمت Website هم میتوانید آدرس وبسایت خودتان را وارد کنید. اما اگر میخواهید اطلاعات ساعت کاری خود را هم در این قسمت نمایش دهید، روی گزینه Add hours بزنید. ابتدا روزهای فعالیت را تیک بزنید. سپس ساعات شروع به کار و پایان کار را با زدن گزینه SET OPEN AND CLOSE HOURS تنظیم کنید. پس از پایان تنظیم ساعات کاری، دیگر کار شما تمام شده است.
حالا فقط باید گزینه send را در گوشه بالایی سمت راست صفحه بزنید. در برخی گوشیها این گزینه به شکل آیکن پیکان دیده میشود. با زدن این گزینه اطلاعاتی که وارد کردهاید برای گوگل ارسال میشود. گوگل این اطلاعات را بررسی کرده و در صورتی که مشکلی نداشته باشند، آنها را ثبت میکند. چه در خواست شما قبول شده باشد و چه قبول نشده باشد، گوگل ظرف دو هفته نتیجه کار را به شما اطلاع خواهد داد.
در آموزش ثبت مکان در گوگل مپ با گوشی فارسی باید ابتدا برنامه گوگل مپ را روی گوشی خود باز کنید. اکانت خود را انتخاب و وارد برنامه شوید. در صورتی که حساب کاربری را روی آن فعال نکردهاید، ایمیل خودتان را وارد کرده و حساب کاربری را فعال کنید. با باز شدن گوگل مپ، روی آیکن خطدار گوشه بالای سمت چپ صفحه ضربه بزنید تا منوی کشویی آن باز شود. حالا از بین گزینههای منو، روی Add a missing place ضربه بزنید. با این کار وارد صفحهای میشوید که باید اطلاعات مکان خود را وارد کنید.
برای ثبت مغازه در گوگل مپ پس از اینکه صفحه Add a place باز شد، قسمت Name را لمس کرده و نام مکان موردنظر را وارد کنید. توجه داشته باشید نام مکان موردنظر با همان املایی که در این قسمت بنویسید در گوگل نشان داده میشود. قسمت بعدی که باید وارد کنید، آدرس مکان موردنظرتان است که در فیلد Address قرار میگیرد.
سعی کنید اطلاعات کامل آدرس شامل خیابان، کوچه و ... را در این قسمت وارد کنید. هرچه اطلاعات بیشتری وارد کنید، گوگل راحتتر میتواند آن را پیدا کند. پس از وارد کردن آدرس کامل روی گزینه Category بزنید و دسته شغلی را که متناسب با مکان موردنظر شما است، انتخاب کنید. در صورتی که دسته شغلی موردنظرتان را تایپ کنید، خود گوگل مپ پیشنهادات مرتبط با آن را به شما نشان میدهد. تا اینجای کار شما اطلاعات ضروری موردنیاز برای ثبت مکان را وارد کردهاید اما میتوانید اطلاعات تکمیلی تلفن تماس، سایت و ساعتهای کاری را هم وارد کنید.
در ادامه آموزش ثبت مکان در گوگل مپ، به سراغ این موارد میرویم. برای این منظور ابتدا گزینه Phone را لمس کرده، شماره تماس مکان موردنظرتان را وارد کنید. در قسمت Website هم میتوانید آدرس وبسایت خودتان را وارد کنید. اما اگر میخواهید اطلاعات ساعت کاری خود را هم در این قسمت نمایش دهید، روی گزینه Add hours بزنید. ابتدا روزهای فعالیت را تیک بزنید. سپس ساعات شروع به کار و پایان کار را با زدن گزینه SET OPEN AND CLOSE HOURS تنظیم کنید. پس از پایان تنظیم ساعات کاری، دیگر کار شما تمام شده است.
حالا فقط باید گزینه send را در گوشه بالایی سمت راست صفحه بزنید. در برخی گوشیها این گزینه به شکل آیکن پیکان دیده میشود. با زدن این گزینه اطلاعاتی که وارد کردهاید برای گوگل ارسال میشود. گوگل این اطلاعات را بررسی کرده و در صورتی که مشکلی نداشته باشند، آنها را ثبت میکند. چه در خواست شما قبول شده باشد و چه قبول نشده باشد، گوگل ظرف دو هفته نتیجه کار را به شما اطلاع خواهد داد.